הקרנבל בריו ומצעד המנצחות - תהלוכת הנוצות המפורסמת בעולם.. אבל לא רק!

כל מה שצריך לדעת על מצעד הקרנבל ומצעד המנצחות בריו דה ז׳ניירו!
כל שנה חוזרת השאלה - איפה לעשות את הקרנבל? וכל שנה עולות הרבה תשובות מבלבלות ומבולבלות בנוגע למה זה הקרנבל בריו. אז לפניכם פוסט מקיף על הקרנבל של ריו. וספוילר קטן: הוא ממש לא הכי יקר בברזיל וכמעט הכל בחינם!

הקרנבל הגדול והמגוון ביותר, מציע את החבילה השלמה. אז למה לא כולם באים לריו?? 

הקרנבל של ריו הוא כל כך גדול ומיוחד שהקריוקאס (הכינוי לתושבי ריו) כבר לא יכולים לחכות ומתחילים את החגיגות שבועיים לפני והחזרות לקרנבל כבר התחילו (ואפשר להשתתף בהן רק איתנו!) וגם אחרי שהקרנבל נגמר הם חוזרים לעוד סופ"ש אחד אחרון של קרנבל שבו יש את מצעד המנצחות. ככה שהמון בוחרים לשלב את מצעד המנצחות בריו יחד עם עוד קרנבל לפני.

אז למה הקרנבל של ריו הוא המגוון והיפה מכולם? 

• מסיבות רחוב - בכל רחבי ריו במשך 5 ימים יש למעלה מ-500 מסיבות רחוב (!!!) רובן של המסיבות נמצאות לאורך קו המטרו ככה שיהיה קל להגיע מכמעט כל שכונה לכל מסיבה. וככה תמצאו את עצמכם כל היום מסתובבים ממסיבה למסיבה כשכולם מחופשים שיכורים שמחים וצבעוניים.
דוגמאות למסיבות רחוב שיש רק בקרנבל - סמבה ביטלס רגאיי 200 אלף איש על הדשא, סנתה תרזה, בנדה דה איפנמה (אותה יש גם לפני הקרנבל), על החוף בלמה, הגנים הבוטניים ועוד ועוד.. 
כל המסיבות האלו הן אחת אחרי השניה וכמעט לא במקביל ככה שהעיר חוגגת ללא הפסקה וכולן כולן בחינם.
• קרנבל במרינה של גלוריה - מתחם מטורף שמקימים לכבוד 5 ימים של הפקה פסיכית עם דיג'יי מכל העולם, כמו אפרוג'ק, לייק מייק, בוב סינקלייק, פאטבוי סלים, מסיבות קצף, שגעת מטורפת מ-00:00 בלילה בערך ועד 8-9 בבוקר. המסיבות האלו עולות כסף. שווה ערב אחד לפחות. ליין אפ ומחירים יתפרסמו קרוב יותר לקרנבל. 
והחלק הכי מפורסם בקרנבל של ריו הוא מצעד הקרנבל והמנצחות.

אז מה זה בעצם מצעד הקרנבל והמנצחות?

מצעד הקרנבל בריו הוא למעשה תחרות בין בתי הספר לסמבה המובילים בריו. הימים הנחשבים יותר הם ימים ראשון ושני (23 ו-24 בפברואר) בהם צועדים 12 בתי ספר לסמבה מליגת העל (6 כל ערב) ומתחרים בינהם למי יש את המופע היפה, המרהיב והמדוייק ביותר.
ביום רביעי שאחרי הקרנבל מכריזים על ששת בתי הספר הזוכים והם אלה שצועדים בשנית במצעד המנצחות שחל במוצ״ש 29/02 (כך שלמעשה הם מופיעים שוב את אותו המופע שהופיעו בערב הקרנבל).
מכיוון שמצעד המנצחות הוא של בתי הספר שכבר ניצחו יש פחות מתח והתרגשות באויר והכרטיסים זולים משמעותית מאשר הכרטיסים למצעדים בקרנבל עצמו. אך המופע הוא אותו מופע ולכן עדיין חוויה מטורפת ומאוד מומלצת.
המצעדים מתחילים בערך מ22:00 ונמשכים עד 5:00 בבוקר.
לרוב לא נשארים ממש לכל המופע אז ניתן להגיע מוקדם ולחתוך כשמיציתם, או להגיע מאוחר (לקראת חצות) ולהישאר עד הסוף.
במצעד המנצחות בתי הספר הטובים יותר מופיעים לקראת הסוף.

📍 מיקום -
המצעד מתרחש באצטדיון אשר נבנה במיוחד לקרנבל הנקרא Sambadrome Marquês de Sapucaí.
הסמבדרומו ממוקם "במקום הלידה" של הסמבה במרכז העיר ריו. הוא מתחיל ב- Avenida Presidente Vargas, ליד Praca Quinze, ונגמר ב- Rua Frei Caneca. הריבוע הגדול בסוף הסמבדרומו נקרא "Apotheosis Square". השדרה בתוך האיצטדיון בה עובר המצעד הינה באורך של 700 מ'.

הסבר על היציעים

לאורך האצטדיון יש יציעים המתחלקים לצד אחד זוגי ומולו מהצד השני יציעים אי-זוגיים. בגדול הראות מיציע זוגי ואי-זוגי היא זהה כי הם מקבילים אחד לשני (כך למשל הראות מיציע 4 או 5 היא כמעט אותו הדבר, פשוט שני צדדים שונים של המצעד).
המצעד מתחיל מיציע 2/3 ומסתיים ביציעים 12/13.

סוגי יציעים:
Grandstand -
אלו הם היציעים העליונים באיצטדיון שהינם למעשה בטונאדות ללא מקום ישיבה מסומן (כמו בקיסריה או בכדורגל למשל). יציעים אלה הם בעלי המחיר הנמוך ביותר בסמבדרומו. המיקום הגבוה מאפשר תצפית על כל המצעד ועל כל בית ספר לסמבה כקבוצה. ביציעי ה-Grandstand אתם יכולים לבחור אם לשבת למעלה או למטה, לעלות ולרדת בתוך היציע. ירידה לכיוון המצעד תאפשר תצפית קרובה יותר על התלבושות הרווגוניות והמושקעות, על הרקדנים ועל ריקודי הסמבה. רוב האנשים ביציעים אלה עומדים, מריעים ורוקדים.
היציעים היקרים ביותר ב-Grandstand הם 4 עד 11 כיוון שהם המרכזיים ביותר. בשונה משאר יציעי ה-Grandstand יציע מספר 9 התיירותי הוא היחידי שבו כן יש מקומות ישיבה מסומנים והוא גם יקר יותר. יציעים מספר 4 או 5 נמצאים יחסית במרכז האיצטדיון והם מומלצים כי הם במחיר מאוד אטרקטיבי ובמיקום מעולה.
שימו לב! כרטיסים שזולים משמעותית מכל כרטיס אחר!! הזול יוצא יקר או פשוט גרוע.. יציעים 12 ו-13 ב-Grandstand אינם מומלצים בכלל! אלה יציעים הממוקמים ממש בסוף האיצטדיון והתצפית מהם ממש מוגבלת ולמעשה לא רואים מהם כמעט כלום ולכן יש מסכים לטובת מי שיושב שם (אנו לא מוכרים כרטיסים ליציעים אלה).
מנגד יציע מספר 1 הוא יציע שנמצא לפני התחלת המצעד ולכן גם הוא מאד לא מומלץ.
יציעים 2/3 גם פחות נחשבים כי הם יותר מידי בהתחלה.

Allocated Chairs (מושבים מסומנים) - יציע 9 שנחשב למושבים הכי יקרים במופע (מלבד יציעי vip כמובן). ויש את יציע 12 ובו מקומות מסומנים. היציע נמצא מתחת ליציעי ה-Grandstand ולמרות שהוא בסוף האיצטדיון, הראות ממנו טובה יותר שכן הכסאות מופנים כלפי הבמה. אך יש לקחת בחשבון שזה יציע נמוך ולכן לא מקבלים תצפית על כל המצעד מלמעלה אלא יותר תצפית על הרקדנים מקרוב.

Camarote -
מתחמי VIP הנמצאים מתחת ליציעי גארנדסטנד, יותר קרובים למצעד וכוללים אוכל ושתיה חינם לאורך כל הערב. אלה הם יציעים הרבה יותר יקרים ומפנקים למי שרוצה חוויה מהסרטים!

איך מגיעים: 
🚝 במטרו
בזמן הקרנבל המטרו עובד ללא הפסקה. יותר קל להגיע ליציעים הזוגיים במטרו וליציעים האי-זוגיים במונית.
הירידה מהמטרו תלויה במיקום שלכם באיצטדיון.

🔟8⃣6⃣4⃣ אם אתם ביציע זוגי:
רדו בתחנת "Praca Onze". כאשר אתם מחוץ לתחנה תפנו ימינה ואז שוב ימינה והמשיכו ללכת ישר עד שתגיעו לאיצטדיון.
9⃣7⃣5⃣ אם אתם ביציע אי-זוגי:
רדו בתחנת "Central", המשיכו ללכת אחרי ההמון עד שתגיעו לסמבדרומו.

🚕 במונית
הכי מומלץ לתפוס מונית ברחוב. מחירי המוניות בזמן הקרנבל גבוהים יותר משאר ימות השנה.
המוניות מורידות במרחק סביר משערי האיצטדיון. תאמרו לנהג מראש את מספר
היציע ותסכמו על מחיר אם אפשרי.
מונית מקופהקבנה אמורה לעלות בסביבות 40 ריאל (אם אתם 4 אנשים זה יוצא די משתלם).

כרטיסים:
המחיר משתנה בין יציע ליציע ובין סוגי היציעים (גראנדסטנד, מקומות שמורים או קמרוצ׳י).
למצעדים יש לרכוש כרטיסים מראש.
יש הרבה אתרים שמוכרים כרטיסים. בניגוד למה שנהוג לחשוב אין אתר אחד רשמי של הקרנבל שממנו ניתן לקנות כרטיסים (כל האתרים הם של סוכנויות למינהן בריו). ברוב האתרים יש תוספת עמלה וגם צריך לבדוק מהי דרך המסירה של הכרטיסים.
אנחנו הנציגים הרשמיים בישראל של חברת Rio Tickets שמוכרת כרטיסים במחירים מעולים, כולל הנחת מוצ׳יקארד, עם אתר נוח שכולו בעברית וללא עמלות נסתרות (או גלויות).
לרכישת כרטיסים לחצו כאן.
אנו ממליצים לא לחכות לרגע האחרון, אלא לרכוש כרטיסים ברגע שאתם יודעים שאתם הולכים בוודאות לקרנבל / מצעד המנצחות.
הכרטיס הוא לא שמי, אם קניתם כרטיס ואתם מחליטים לוותר על המצעד תמיד תוכלו לנסות למכור אותו למישהו אחר.
הכרטיס הוא פיזי, תולים על הצוואר ולכן יש לקבל אותו באופן אישי בריו.

לעוד מידע על ההיסטוריה של הקרנבל ולביקור מאחורי הקלעים של ההכנות לקרנבל 2020 אנחנו ממליצים לבקר בעיר הסמבה ולקבל ההצצה בלעדית אל ההכנות לקרנבל של בית הספר גראנדה ריו. לחצו כאן לכל הפרטים על הסיור לבית הספר לסמבה.

מחירים:
מחירים ליומיים הראשונים בין 50 ל-150 ריאל ליציע הכי הכי טוב. 
מחירים ליומיים של ליגת העל החל מ-85 דולר ויש 10% הנחה למחזיקי כרטיס  מוצ'יקרד.

 

 

כלכלה

הרבה נמנעים מלהגיע לריו כי יש לו שם של ״קרנבל מאוד יקר״ אבל האמת שהוא לא יותר יקר מפלוריפה או סלבדור.
כבר כתבנו על מחירי כרטיסים למצעד הקרנבל ושרוב המסיבות הן חינם (בניגוד לפלוריפה ששם כמעט הכל בתשלום).
מבחינת הלינה - יש פה הרבה יותר גיוון כיוון שניתן לשנות בכל רחבי העיר ולכן גם טווח המחירים של דירות הוא מאוד רחב.
בנוסף הלינה בזמן מצעד המנצחות זולה משמעותית מאשר בזמן הקרנבל, פרט מעודד לאלה שמתכננים להגיע רק למצעד המנצחות.

 

בטחון 

בדומה מאד לכל קרנבל אחר שרובו ברחוב, גם כאן חשוב מאד להיות זהירים. לא לצאת עם דברי יוקרה, לא ללכת לחוף (לחול) בלילה. לא להסתובב לבד. הקרנבל של ריו לא צפוף כל כך וזה דווקא נעים, ויחד עם כל האוירה המחשמלת יכול ליצור מצג שהוא בטוח, לכן חשוב לזכור תמיד להישאר עירניים ולהישאר יחד. במיוחד בלילות. תמיד תצאו עם כסף עליכם שיהיה מה להביא אם במקרה ובאים אליכם.

איפה לישון

בריו בגלל שהקרנבל בכל פינה, פחות קריטי לישון רק בקופהקבנה או איפנמה. בוטאפוגו תהיה אופציה מעולה וככה גם פלאמנגו וגלוריה ולאפה. כמעט כל הבתים מגיעים כשיש שומר בכניסה ולכן הבית הוא המקום הבטוח ביותר. חשוב שיהיה ליד תחנת מטרו. אז למה כן איפנמה וקופהקבנה? בגלל החופים כמובן אבל בגלל זה גם לרוב טיפה יותר יקר שם.

נקודות חשובות לריו 

ֻ• בזמן הקרנבל (בין 21-24 בפברואר) לא מתקיימים טיולים בריו (הרבה כבישים סגורים או פקוקים), לכן מי שרוצה לטייל מומלץ לבוא לפני או להישאר אחרי.... אל תפספו את הטיול שלנו ריו אהובתי המפורסם, ניתן להזמין אותו פה באתר עם 15 ריאל הנחה!
• ממש לא מומלץ לחכות ליום המצעד כדי לקנות כרטיסים כי זה סיכון שאולי תישארו בלי כרטיס, או בלי כרטיס ליציע טוב. מומלץ לרכוש את הכרטיסים למצעד הקרנבל מראש. אפשר לקנות מאתרי האינטרנט השונים או דרכנו במחירים מעולים + הנחה למחזיקי מוצ׳יקארד.
• בזמן הקרנבל מחירי הדאון עולים, קחו את זה בחשבון.

השאירו תגובה

תגובתך תשלח לאישור טרם הפירסום