מפלי האיגוואסו: אחד משבעת פלאי תבל של הטבע

פוסט שימושי וחשוב על המקום המרשים ביותר בברזיל!
 
כרגיל תתייגו, תשמרו ותשתפו 🎬🎹🎼
אז על מה נכתוב?
איך לטייל במפלים, למצות את הזמן הכי טוב שיש, ואיך עוברים את הגבול נכון, וגם קצת על דברים שיש לעשות באזור.
💧דבר ראשון והכי חשוב, אם כבר באתם עד לכאן, אל תקשיבו למי שאומר שלא שווה להשקיע בשני הצדדים, היופי בכל אחד מהם הוא מדהים ומטורף ובעיקר שונה. לא שמענו על מטייל שבא לצד הברזילאי אחרי ארגנטינה ואמר "איזה בזבוז זמן זה באסה של מקום" בזמן ש-4 מליון ליטר מים נופלים לו מול הפנים.
 
💧קצת מידע כללי: מפלי האיגוואסו היא קבוצה של למעלה מ-275 מפלים הנמצאת ממש על גבול ארגנטינה וברזיל, וזה אחד הדברים החשובים לזכור שבאים לטייל בפארק: הגבול עובר באמצע ולפעמים זה קצת מקשה על הטיול ומצריך את התכנון המוקדם (גם יומיים מראש זה סבבה), ככה שלא נבזבז זמן וכסף מיותר ומצד שני נספיק לראות את שני הצדדים כמו שצריך.
כל מדינה הקימה פארק לאומי בצד שלה, שמצריך תשלום בנפרד לכל כניסה: 500 פסו בארגנטינה ו-65 ריאל בברזיל. בגדול מספיקים 48 שעות כדי לראות את שני הצדדים בלי לרוץ ואפילו להספיק עוד כמה אקסטרות מטורפות שיש במקום. 4 לילות לדוגמא זה כבר הרבה יותר מדי ו-3 לילות זה תלוי באיזה שעה הגעתם.
העיירות מסביב לפארקים די משעממות ולכן באים לפה לראות את המפלים, להעיף את הפוני ולהמשיך הלאה.
Puerto Iguazu - העיירה בצד הארגנטינאי, אם באתם מארגנטינה או ממשיכים לארגנטינה.
Foz do Iguazu - העיר בצד הברזילאי, אם באתם מברזיל או ממשיכים לשם.
אל תנסו לבוא מבואנוס איירס אל הצד הברזילאי ישירות, סתם יוצא יקר, ואל תנסו לעבור מפוארטו איגוואסו לפלורה (זה מעבר בינלאומי ומן הסתם יוצא יותר יקר).
 
💧איך לחלק נכון את הזמן: מאד חשוב לתכנן את השהות שלכם לפי המקום ממנו אתם מגיעים למפלים.
אם הגעתם מתוך ארגנטינה אז קודם תצאו למפלים בצד הארגנטינאי (להקדיש לזה יום שלם) ואז תחצו את הגבול. אם הגעתם מהצד הברזילאי אז כמובן לטייל קודם בצד הברזילאי ואז לעבור ולטייל בצד הארנטינאי.
אם אתם לא ממשיכים למדינה השנייה, אז ביום הראשון (או ביום האחרון) תטיילו בצד ממנו הגעתם, וביום המלא שיש לכם תחצו את הגבול אל הצד השני ותחזרו בערב. אבל שימו לב שימים בהם חוצים את הגבול פעמיים הופכים לארוכים, בדרך כלל יותר משתכננו.
 
💧פרטים קטנים לטיול: אם הגעתם בבוקר, יש לכם זמן להגיע להוסטל/מלון לשים את הדברים
ולצאת לטייל בפארק, זמן הנסיעה מהעיר אל הפארק הוא כחצי שעה (נכון בשני הצדדים). לפארק בצד הארגנטינאי רצוי להקדיש לפחות 6 שעות כי הוא גדול יותר ומלא בשבילים. לא לוותר על ״גרון השטן״ שזאת הנקודה הרחוקה ביותר מהכניסה.
לפארק הברזילאי מספיק 3 שעות כולל נסיעות כי זה שביל של 2 ק"מ, אבל עם הנוף הפנורמי היפה ביותר מבין שני הפארקים.
בצד הברזילאי יש גם יותר אטרקציות מלבד המפלים- פארק הציפורים שווה ביותר, יפהפה, עם ציפורים נדירות ותוכים מדהימים, מצטלמים איתם ורואים חיות שלא תראו בשום מקום אחר.
שייט למפלים, חוויה מדהימה ועוצמתית, חשוב לדעת כי השייט בצד הארגנטינאי משלב בתוכו טיול ברכב מיוחד עד לנקודה שיוצאים לשייט, מה שהופך אותו לארוך ומבזבז זמן יקר וגם מוריד מהחוויה.
אנחנו ממליצים לצאת לשייט בצד הברזילאי, העלויות הן דומות ואין את הקטע המשעמם של הנסיעה.
בצד הברזילאי יש גם מקדש בודהיסטי נחמד כי הבודהה מאמין שזרימת המים בעולם תביא את השלום וכאן יש הרבה מים זורמים.
💧איך עוברים את הגבול: מאד פשוט בגדול, אתם יכולים לקחת מונית פרטית אם אתם מתארגנים כמה חבר'ה, זה לא יוצא יקר. אופציה נוספת היא טיול שיוצא מאחד הצדדים, אבל הכי פשוט להגיע לתחנה המרכזית באחת הערים ולקחת את האוטובוס לתחנה המרכזית בצד השני. במעבר הגבול יורדים, מחתימים דרכון ומחכים לאוטובוס הבא. האוטובוסים יוצאים כל חצי שעה, ובשיא העונה אפילו בתדירות גבוהה יותר. מכל תחנה מרכזית יש העברות לפארק הלאומי של אותו צד.
Uber לא תופס במעברי גבול בגלל חציית הגבול, אז תוכלו לקחת אותו רק עד הגבול ושם לקחת אוטובוס או Uber אחר, אחרי שהחתמתם דרכונים.
 
💧מה עושים עם המוצ'יזוודה: אם צריך יש שמירת חפצים בתחנות המרכזיות, אבל המלצה שלנו ללכת למלון או הוסטל ולשמור עליהם שם. תשתדלו לעבור את הגבול בבוקר וככה יהיה לכם עדיין את כל היום לטייל.
 
💧כסף כסף: האיגוואסו זה ה-מקום לפרוט בו את שאריות המטבע שיש לכם. באתם מארגנטינה ונתקעתם עם פסו, תפרטו אותו ותשלמו איתו בכניסות לאתרים, מסעדות וכו׳, וגם להיפך עם הריאל. בשני הצדדים מכבדים את שתי המטבעות ובכללי זה המקום הכי טוב בברזיל לפרוט בו פסו ארגנטינאי. אחרי זה בריו, פלורה או סלבדור אף אחד לא ירצה את הפסו שלכם חוץ ממטיילים שעוד לא היו בארגנטינה. זה הזמן להיפרד ממנו. הריאל קצת יותר נחשק בתוך ארגנטינה.
 
💧פינוקים: באתם עם ההורים או סתם בא לכם אקסטרים? יש טיסות בהליקופטר מעל המפלים. חוויה לא זולה אבל שווה מאוד. עולה 130 דולר פעם אחרונה שבדקנו.
יש גם צניחה חופשית מעל האגם שנוצר בעקבות סכר האיטאיפו שבעצמו שווה ביקור.
 
זהו, זה היה עוד פוסט מבית ברזילאו אחרי שנים של טיולים בברזיל, נשמח לענות על כל שאלה בתגובות או בפרטי.
 
🌟וגם לממשיכים לריו - זה זמן מצוין להזמין "ריו אהובתי" לפני שאתם מגיעים לעיר ולסגור לכם את הפינה הכי חשובה בריו :) יצרנו עבורכם הרשמה און ליין באתר שלנו, בדרך קלה ונוחה וגם יש הנחה מפנקת למי שנרשם דרך האתר! 😍
 
עופו על המים והשפע והטוב שבחיים
צוות ברזילאו💛💚💙

השאירו תגובה

תגובתך תשלח לאישור טרם הפירסום